X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X
X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X

Marka Oluşturmanın Altın Kuralları

AnasayfaYazılarSektörden GündemlerMarka Oluşturmanın Altın Kuralları

Markalaşma süreci zahmetli bir süreç olsa bile ürün ve hizmetinizi arttıracak bir süreçtir. Daha güçlü bir marka olmak için marka olmanın altın kurallarının adımlarını birlikte inceleyelim.

Genel iş stratejisi

Güçlü ve farklı bir marka işletmenizin, büyümesini daha kolay hale getirecektir. Ne tür bir proje planlıyorsun? Oluşturduğun marka zamanla kendiliğinden mi büyümeli yoksa belirli bir stratejiye göre mi? Firmanızı hangi yöne gideceğiniz konusunda net iseniz markanızı o yöne doğru ulaşmasını sağlayacaktır.

Hedef kitleniz kim?

Eğer herkes derseniz yanılıyorsunuz.  Hedef müşteriye sahip olmaya odaklandığının göstergesi araştırmalarımız ve yüksek karlı firmanın açıkça tanımlanmış hedef müşterilere sahip olmaktır. Araştırma ve odaklanma ne kadar dar olursa o kadar hızlı olur.

Hedef kitlenizi tanıyormusunuz?

Hedef kitle üzerinden araştırma yapan firmalar daha hızlı büyürler ve daha çok kazanırlar. Araştırma hedef kitlenizin bakış açısını, önceliklerini ve gereksinimlerini tahmin etmenize, mesajınızı onlara daha kolay iletmenize yardımcı olur.

Marka konumunuzu geliştirin

Firmanızın profesyonel hizmet pazarındaki marka konumlandırmasını belirlemeye hazırsınız. Marka konumlandırma uğraş verici ama kazancıyla yatırım yapmaya değer bir sahadır. Markanın müşteri memnuniyeti, sadakat, düşük satış maliyeti ve rekabet avantajı gibi geri dönüşleri de yüksek olacaktır. Kuvvetli bir konumlandırma sayesinde hedeflerinizde müşterilerinizle aranızda güçlü bir bağ oluşacaktır. Nihayetinde sizin için gönüllü olarak marka iletişimi yapacak marka savunucusu haline geleceklerdir.

İletişim stratejinizi geliştirin

Bir sonraki adımımız, hedef kitlenizle bağ kurulması için bir iletişim stratejisi geliştirmelisiniz. Genellikle potansiyel müşteri, referans kaynakları veya diğer etkileyicileri potansiyel ortak bulma fırsatı içerir. Her kitlenin ayrıca ele alınması gereken özel endişeleri de olacaktır. Bu markanızı, hedef kitlenizle alakalı hale getirmek için önemli bir adımdır.

Marka tescili

Herhangi bir ürün ya da hizmet üretimine başlamadan önce ilk yapılması gereken işlem tescile uygun bir marka belirlemek ve sonrasında marka tescil belgesi almak. Marka tescili tapu gibi yatırımınızın güvencesi olacaktır.

İçerik pazarlama stratejileri

İçerik pazarlama stratejileri bilinirliğinizi arttırır, itibarınızı güçlendirir. Geleneksel pazarlamanın yaptığı her şeyi yapar ama onları daha da verimli yapar. Marka gücünüzün hem itibar hem de görünürlük tarafından yönetildiğini unutmayın.

Web sitesi

Web siteniz markanızı geliştirmekte çok önemli rol oynar. Tüm kullanıcılarınızın ne yaptığını, nelere baktığını ve müşterilerinizin kim olduğunuzu öğrenmek için ilk baktıkları yerdir. Kısacası web sitesi müşterilerinizin online olarak markanıza baktığı yerdir. Bu yüzden web sitenizin gelişmiş olması ve belirli bir düzende olup ilgi çekmesi hem gelirinizi arttıracaktır hem de markanız büyüyecektir.

Marka entegrasyonu

Markanızı görünür bir hale getirin ki markanız daha çok duyulsun. Hedef kitlenizin görebileceği, okuyabileceği ve duyabileceği her yere entegre etmelisiniz.  Bir müşteri ofisinize geldiğinde ya da mağazanızı gezdiğinde mutlaka logonuzu görmeli ve herhangi bir yere damgalanmış logonuz bulunmalı. Marka stil rehberinizi de kullanmayı unutmayın.


Top